امام صادق (ع) :شش چیز است که ثواب و ثمرة آن بعد از وفاتِ مؤمن به او می رسد: دعای فرزند صالحش؛ کتاب و علمی که از خود به جای گذاشته باشد؛ درختی که کاشته باشد؛ صدقة جاریه ای که قرار داده باشد؛ چاهی که حفر کرده باشد؛ روش و سنت حسنه ای که از خود به جای گذاشته باشد.
منو اصلی
اخبار > مفاهیم مسئولیت اجنماعی شرکت..y


  چاپ        ارسال به دوست

مفاهیم مسئولیت اجنماعی شرکت..y

 

برندان اودیر

خلاصه

روایتی در عمق بررسی مفاهیم مدیریتی شرکت (CSR) در یک زمینه ایرلندی فراهم می آورد. این روایت، خود را به عنوان زمینه ای برای استفاده از تلاش های حسابداران اجتماعی توسط مدیریت شرکت، برای ترویج یک مفهوم گسترده ی جامعه محور از CSR، نشان می دهد. سه یافته کلیدی از این شرح آشکار می شود.اول، شواهدی است که تمایل مدیران را برای تفسیر CSR در یک مد سازگار محدود با اهداف شرکتی برای به حداکثر رساندن ثروت سرمایه گزاران، را نشان می دهد. دوم، مقاومت شدید و دفاع از چیزی که این مفهوم محدود انجام می دهد، حتی اگر در این شرح آشکار شود. سوم، پیچیدگی درک معنای روشنی برای CSR ، به خصوص برای آنهایی که  در برابر فشار های ساختاری که این مدیران با آنها رو به رو هستند، آشکار می شود ، مشهود است. در آغاز  این مسئله واضح، تا حدودی متناقض، ماهیت بسیاری از مفاهیم آنالیز شده است. بازتاب دادن این یافته ها و در نظر گرفتن مفاهیم گسترده آنها برای تلاش حسابداران اجتماعی برای ترویج شرکت جامعه محور و پاسخ گوی بزرگ تر در ایرلند است. 



Conceptions of corporate social responsibility:

The nature of managerial capture

Brendan O’Dwyer

Furnishes a narrative reflecting an in-depth examination of managerial conceptions of corporate social responsibility (CSR) in the Irish context. The narrative locates itself the debate surrounding the content to which corporate management may capture social accountants ‘efforts to promote a broad society-centred conception of CSR. Three by findings emerge from the narrative. First, there is an evidence of tendency of managers to interpret CSR in a constricted fashion consistent with corporate goals of shareholder wealth maximization. Second, pockets of rebust resistance to and defences of this narrow conception do , however, also emerge in the narrative. Third, the complexity of conceiving of a clear meaning for CSR, particularly for those exposed to the structural pressures encountered by these managers, is apparent. This is evident in the initial, somewhat contradictory, nature of many of the conceptions analysed. Reflects on these findings and considers their broad implications for social accountants’ attempts to promote greater society centred corporate accountability in Ireland.   

 


١٢:٥٦ - 1396/07/08    /    شماره : ١٠٢٧٢    /    تعداد نمایش : ٢٨٧



خروج




كليه حقوق اطلاعات و مطالب اين سايت محفوظ و متعلق به سایت ایران اخلاق می باشد