امام علی (ع) «کسی که تقوا را انتخاب کند سختی ها برایش شیرین می شود و فشار مشکلات و ناراحتی ها از او برطرف می گردد و مشکلات پیاپی و خسته کننده بر او آسان می شود و مجد و بزرگی از دست رفته چون قطرات باران بر او فرو می بارد، رحمت بازداشتة حق به او باز می گردد و نعمت های الهی پس از فرو نشستن برای او به جوشش می آیند و برکات تقلیل یافته برای او فزونی می گیرد »
منو اصلی
اخبار > مبانی اخلاق حرفه ای در سازمان-بخش 4..


  چاپ        ارسال به دوست

مبانی اخلاق حرفه ای در سازمان-بخش 4..

اخلاق مبتنی بر عمل، فاقد انگیزه است. در واقع اخلاق مبتنی بر عمل، بی روح و حتی خسته کننده است و نمی‏تواند باعث یا الهام بخش عمل باشد، بویژه که ملاحظه می‏شود که اغلب دستورات و قواعد در چنین نظام¬هایی سلبی هستند :"تو نباید... "  می‏توان گفت چنین نظریه‏ای که اصول اساسی آن بیشتر سلبی است نه ایجابی، ارزش کمی برای اخلاق قائل است، در حالی که اخلاق به عنوان فعالیتی ذاتا دارای ارزش، تلقی می‏شود. (صادقی، 1380)

ثانیا اخلاق مبتنی بر عمل بر اساسقبت قرار دارند.(دبیری ، 1389)


Ethics based on the action , without motivation. In fact, based on the practice of ethics , lifeless and boring and can not cause or inspire action , especially when it is considered that most of the orders and rules of negation ¬ such a system are : " You should not ... " it can be said that the basic principles of such a theory is more negative , not positive , attaches little value to morality , but morality as intrinsically valuable activity , is considered . ( Sadeghi , 1380)..



دانلود فايل : theorict4.pdf ( 348KB )


١٣:١١ - 1397/08/07    /    شماره : ١٢٩٥٧    /    تعداد نمایش : ١١٣٢



خروج




كليه حقوق اطلاعات و مطالب اين سايت محفوظ و متعلق به سایت ایران اخلاق می باشد