امام علی (ع) «کسی که تقوا را انتخاب کند سختی ها برایش شیرین می شود و فشار مشکلات و ناراحتی ها از او برطرف می گردد و مشکلات پیاپی و خسته کننده بر او آسان می شود و مجد و بزرگی از دست رفته چون قطرات باران بر او فرو می بارد، رحمت بازداشتة حق به او باز می گردد و نعمت های الهی پس از فرو نشستن برای او به جوشش می آیند و برکات تقلیل یافته برای او فزونی می گیرد »
منو اصلی
اخبار > اخلاق کسب و کار


  چاپ        ارسال به دوست

اخلاق کسب و کار


گودپستر، کی

خلاصه

این مقاله کوتاه، باور سنتی را که تفکر ذی نفعان راه حل اخلاقی برای محدود کردن طرز فکر سهامداران است، را به چالش می کشد. با یادآوری مبحث معروف  "بحث پرسش باز"، از جی. ای. مور در اوایل قرن بیستم، پیشنهاد می شود که طرز فکر سهامداران نیز به این دلیل که رضایت ذی نفعان همان مسئولیت اخلاقی نیست، باید به طور مشروط درک شود. آنچه مورد نیاز است، اندیشه ی اخلاقی جامع تر در اخلاق کسب و کار است.



Business Ethics: Two Moral Provisos

Goodpaster, K

Abstract

This short article challenges the conventional wisdom that stakeholder thinking is the ethical solution to narrower stockholder thinking. Recalling the famous “open question argument” of G.E. Moore in the early twentieth century, the suggestion is that stakeholder thinking must also be understood as provisional since stakeholder satisfaction is not the same as moral responsibility. What is needed is more comprehensive moral thought in business ethics.

 


١٩:١٣ - 1398/05/10    /    شماره : ١٠١٤٦    /    تعداد نمایش : ١٤٦٢



خروج




كليه حقوق اطلاعات و مطالب اين سايت محفوظ و متعلق به سایت ایران اخلاق می باشد